Психологія для жінок

Як поводитися з хамом, щоб не опуститися до його рівня

Хамство-досить поширений недуга суспільства. З ним можна зіткнутися абсолютно всюди. Буквально вчора, мені нагрубила жінка в магазині.

Досить побутова ситуація, погодьтеся. Швидше за все кожен стикався з таким явищем. Як же боротися з цим?Перелопативши безліч ресурсів, виділила для себе наступні аспекти.

Ділюся з вами. Що потрібно знати про хамахВ першу чергу, варто пам’ятати, що люди, що зриваються на сторонніх, швидше за все, самі мають внутрішні проблеми. Потрібно розуміти, що грубість таких людей найчастіше ілюструє їх внутрішній стан, а ніяк не їх справжню реакцію на зовнішній подразник.

Такі випади насправді безособові, і приймати їх на чийсь рахунок не варто. Хам намагається компенсувати свою внутрішню слабкість зіткненнями з іншими. Можна виділити найпоширеніші причини цієї поведінки: 1.

Недолік самоповаги і, як наслідок, бажання самоствердитися; 2. Жага показати свою силу, впливовість; 3. Бажання висловити свою думку, довести, що воно єдино вірне.

Конфронтація дозволяє людям перевірити межі дозволеного. Так діють діти, досліджуючи світ: вони перевіряють, як можна поводитися з батьками і з однолітками, а як не можна. Для дітей це природний процес, а для дорослого вже індикатор невпевненості в собі.

Як діяти при зіткненнямногим знайома ситуація, коли дотепний відповідь на образливу репліку приходить в голову занадто пізно. Насправді відповідати агресору не завжди потрібно. Випад у відповідь буде розцінений хамом як запрошення продовжити конфлікт.

Поки розмова йде за тим сценарієм, який нав’язує хам, він буде відчувати свою безкарність. Виходів з цієї ситуації кількапервий, більш пасивний – встановити таку дистанцію і вибудувати такі рамки, які хам не зуміє порушити. Досить виховане почуття власної гідності може спрацювати і як превентивний захід: тоді хаму простіше буде знайти більш піддатливу «жертву».

Другий-вступити в діалог. До хама потрібно донести, що його поведінка неприпустимо, але зробити це потрібно без відповідних випадів. Зауваження і моралі навряд чи змусять грубіяна одуматися, тому до них вдаватися безглуздо.

Бажання захищатися або виправдовуватися буде розцінюватися як позиція жертви і теж спровокує агресію. Є кілька ефективних методів, до яких можна вдатися в такому випадку:1. Позиція турботливого батька.

Таки фрази як, наприклад «” я викликав (а) Ваше невдоволення, шкодую ” або ” Чим я можу допомогти Вам?» продемонструють силу мовця і не дадуть йому опуститися до грубості. 2. Вказівка на те, що мовець не відповідає присвоєній ролі: “на якій підставі Ви У мене це питаєте?».

3. Несподіване питання: якщо взаємодія затягується, можна запитати ” Що спонукало Вас це вимовити\зробити?»4. Зауваження.

Важливо, щоб вони були об’єктивно вимірні. Слова про те, що співрозмовник поводиться грубо або вульгарно, є особистою думкою, тому не підходять. Оптимальними будуть фрази типу» я б попросив(а) не кричати на мене «або»не говоріть про мене в третій особі в моїй присутності”.

Практично будь-який конфлікт виникає на грунті непорозуміння. Якщо відносини з агресором важливі, то є сенс викликати його на відкритий діалог і без зайвих емоцій розібратися в причинах такої поведінки, виробити вихід із ситуації. Головне в таких випадках, не втрачати почуття психологічної рівноваги.
А як ви чините в таких ситуаціях? Поділіться своїми рецептами)

Related posts

Leave a Comment